גיא כספי, יועץ עסקי.

איך לבחור מתכנן פיננסי

השקעות, שוק ההון, קופות גמל, מסלולי פנסיה, קרן השתלמות וזאת רק ההתחלה. ההחלטות הפיננסיות והחיים הפיננסים שלנו באופן כללי, הפכו למורכבים עם הזמן. יש אפשרויות, יותר מידע ויותר אופציות גם לאנשים שלא מגיעים מהתחום הזה. איך לבחור מתכנן פיננסי שיעזור לכם לקבל את ההחלטות הנכונות?

כמו כל מערכת יחסים, קודם כל אמון

חשוב שהאדם שעוזר לכם לתכנן את האפיק הכלכלי שלכם, הוא אמין. אחד שאפשר לסמוך עליו, שיודע להתסכל על התמונה הכוללת, לקרוא מגמות בשוק ועוזר לכם לקבל החלטות, באותו האופן שהיה מחליט בשביל עצמו. כמו שכתבנו קודם, תכנון פיננסי נכון הוא גורם חשוב וחשיבותו גדלה, כאשר אנו רוצים לתכנן את המשך חיינו, אפילו את תקופת הפרישה.

מבין בהכל

מתכנן פיננסי צריך להכיר קצת מכל דבר, להבין מה המגמות שקורות בשוק ובעיקר להיות מחובר לשטח. אנחנו חיים בעולם דינאמי, פתאום מגפה עולמית, פתאום אינפלציה ועוד שלל אירועים שעלולים לקרות. מתכנן פיננסי צריך לדעת להגיב מהר ובמקצועיות, בהתאם לידע שיש לו ולנתב אתכם להשקעה הנכונה ביותר.

הטווח הארוך הוא החשוב

מתכנן פיננסי טוב יתרום לכם רבות בטווח הארוך. אמנם הוא בהחלט יוכל לעזור לכם בטווח הקצר, אבל עצותיו המשמעותיות יבואו לידי ביטוי דווקא לטווח הארוך. כמו שכתבנו קודם, העולם הפיננסי משתנה כל הזמן, מניות שנוסקות, לצד חברות שמתפרקות, שוק נדל"ן בוער ותמיד יש אופציה להשקיע בחו"ל או אפילו במטבעות דיגיטליים. כן, כל כך הרבה דברים קורים בעולם וחשוב לעקוב אחריהם.

לסיכום

נטו תכנון פיננסי יוכלו לתת מענה לכל הצרכים שלכם בתכנון פיננסי לעתיד. חשוב לזכור את האלמנטים החשובים בבחירת תכנון פיננסי, לדעת להיות עם היד על הדופק ולנסות לקרוא מגמות בכל העת, על מנת להגיע למקסימום תשואה על הכסף שלכם.

קראו את הכתבה על הקבוצה בעיתון ישראל היום >>