גיא כספי, יועץ עסקי.

אילו דברים חשוב לכלול בהסכם שירות קידום אתרים?

קידום אתרים הוא תחום תובעני הדורש הרבה מאוד עבודה, השקעה כספית וסבלנות. כאשר קידום אתרים מצליח הוא ללא ספק המתגמל ביותר מבין טכניקות הפרסום הקיימות. עם זאת, המורכבות של העבודה והסבלנות הנדרשת מהלקוחות לא תמיד מתכתבת עם המציאות ולכן לא פעם יש אי נעימות בין חברת הקידום ללקוחות, במיוחד אם אין תיאום ציפיות וכמובן חוזה חתום בין הצדדים. חוזה קידום אתרים, הסכם קידום אתרים, תקראו לזה איך שאתם רוצים – הוא חייב להתקיים בין הצדדים כדי שכל אחד מהם ידע מה הוא מקבל ומה הוא נותן כדי ששיתוף הפעולה הזה יצליח. בחברת https://www.gnss.co.il/ מכירים היטב את החשיבות של חוזה קידום אתרים בין הצדדים הן לטובת החברה והן לטובת חברת הקידום. על כן, קראו על מנת לדעת מה חשוב לכלול בהסכם זה.

מה נחשב לחוזה קידום אתרים טוב?

חוזה קידום טוב יכלול סעיפים המגנים על שני הצדדים. חשוב לכלול סעיפי תשלום ברורים על מנת שהלקוח ידע מהן ההתחייבויות שלו כלפי חברת הקידום, כמו גם אספקת גישות בזמן ושת"פ עם חברת הקידום בכל צורך. מן הצד השני חשוב לכלול סעיפים המגינים על הלקוח בענייני העבודה שהוא מקבל בתמורה לתשלום שלו. 

האם חברת הקידום יכולה להתחייב לכם לתוצאות?

חברות קידום רבות, מנוסות יותר או פחות, משתפות פעמים רבות בקמפיין הפרסום שלהן מסרים שעשויים להטעות את הלקוחות. כל זה כדי לצוד את הלקוחות ולשכנע אותם לעבוד עם החברה. הבעיה היא שמדובר בחומר נפץ מוסתר שרק מחכה להתפוצץ יום אחד. חשוב לעבוד עם הלקוח בצורה שקופה ואמינה מהשלב הראשון ולכן כדאי גם לכם לדעת, בין אם אתם בעלי עסקים או מקדמי אתרים, שחברת הקידום לא יכולה להתחייב ללקוח לתוצאות. הסיבה לכך היא די ברורה – לעתים רבות יש שינויים במנוע החיפוש ולכן החברה לא יכולה להתחייב למה שלא תלוי בה. הקידום תלוי במשתנים רבים כמו האלגוריתם של גוגל, מידת התחרותיות בתחום, המתחרים עצמה והאופן האגרסיבי שבו הם מקדמים את עצמם ועוד.

נושאים נוספים שחשוב כן לכלול בהסכם קידום אתרים:

חשוב לכלול בהסכם את הסדר התשלומים בין הצדדים, מועדי וסכומי התשלומים. כמו גם את אופן התשלום (העברה, שיקים, כרטיס אשראי וכו'). כדאי הוסיף נושאים כמו דוח חודשי, כמות קישורים חודשים ו/או כמות מאמרים שהלקוח מקבל בכל חודש במינימום. אם יש זמן מינימלי להתקשרות בין הצדדים שהלקוח צריך להתחייב אליו יש לעגן זאת בהסכם ולעדכן את הלקוח מראש על כך.