גיא כספי, יועץ עסקי.

כל מה שרציתם לדעת על קרנות חוב

כל מה שרציתם לדעת על קרנות חוב

בשנים האחרונות המשקיעים הישראלים אינם עומדים על השמרים ותרים אחר אפיקי השקעה שונים, החל מאופציות למיניהן, מניות מרחבי העולם, השקעה במט"ח ובשנים האחרונות גם בקרנות חוב. אפיק השקעה זה מאפשר השקעה כדאית וחכמה באמצעות מאגר השקעות, בדומה לקרנות אחרות הנסחרות בבורסה או לקרנות נאמנות, קרנות אלו מחזיקות בעלות ריבית קבועה. דרך קרנות אלו ניתן להשקיע לטווח קצר או ארוך, באמצעות מוצרים מאובטחים או במוצרים בעלי ריבית משתנה. אך בכלל יחסי העמלות בקרנות אלו נחשב להרבה יותר נמוך מאשר קרנות ואפיקי השקעה אחרים, עם זאת חשוב להכיר את היתרונות בהשקעות אלו ומה עלולים להיות הסיכונים.

היתרונות שבקרנות חוב

כמו שציינו ישנם מספר יתרונות אשר יוכלו להפוך את ההשקעה בקרנות חוב להרבה יותר משתלמות, אחת מהן היא שקרן החוב מתבססת על השקעות המכילות בעיקר השקעות בעלות רווח קבוע. דבר המאפשר פיזור בטוח של ההשקעות שלנו וגם יצירה של מקום הכנסה נוסף ויציב. שנית המשקיעים אשר מעוניינים באופציות שונות מבין ההשקעות של קרנות החוב, יוכלו לבחור מוצרים פעילים או פסיביים בהתאם לרצונם. יתרון נוסף ולא פחות חשוב בהשקעה בקרנות חוב, הוא שקרנות אלו אינן סחירות ומאפשרות לא רק גיוון אלא גם יציבות קבועה מבין שלל ההשקעות של כל משקיע. כל אלו הופכים את ההשקעה בקרנות חוב להשקעה מעולה, גם בימים פיננסיים סוערים במיוחד. 

סיכונים וסוגים

כאמור בחירה של קרנות חוב דורשת לא פעם היכרות מעמיקה לא רק עם עולם ההשקעות, אלא גם בתחזיות האשראי שונות. כך למשל בחירה של קרן חוב בעלת תשואה גבוהה ומונפקת על ידי חברות אשראי נמוכה יותר, יכולה להגדיל את רמת סיכון ההשקעה אך גם תגדיל את סיכוי הרווחים. וכמו שציינו מעל ישנם כמה סוגים של קרנות חוב בסיכון נמוך, אחת מהן אלו קרנות חוב פעילות, המבקשות להתעלות על מדדי קרנות החוב. שנייה היא קרן פסיבית המבקשת לשחזר את מדדי ההשוואה המובילים להכנסה קבועה, עם זאת חשוב להכיר את המדידות וחישוב התשואות של כל אחת מהקרנות שנבקש להשקיע. 

שוק המניות דורש לא מעט ידע, גם בזמני משבר וגם בימים מתונים יותר לכן על מנת לקבל את הכלים והייעוץ המקצועיים בתחום ההשקעה, מומלץ לפנות אל חברת iFunds