גיא כספי, יועץ עסקי.

מהו תכנון המשכיות עסקית?

תכנון המשכיות עסקית הוא תהליך המזהה איומים פוטנציאליים על ארגון ולאחר מכן מפתח אסטרטגיות למניעה או צמצום ההשפעות של איומים אלו. המשכיות עסקית היא תהליך של יצירה ושמירה על תפקוד הפעילויות הקריטיות של הארגון באופן בר קיימא, גם אם הוא סובל מהפרעה.

המשכיות עסקית היא חלק חיוני בכל חברה. זהו תהליך להבטיח שהעסק יוכל להמשיך לפעול גם אם יהיה אסון. תכנון המשכיות עסקית הוא תהליך של זיהוי אסונות פוטנציאליים ופיתוח אסטרטגיות לצמצום השפעתם על הפעילות.

תכנון המשכיות עסקית עוסק בהיערכות למקרי חירום ואסונות. מטרת תכנון המשכיות עסקית היא לשמור על יכולת הארגון לפעול במצבי חירום. עסקים צריכים לתכנן שיבושים כמו אסונות טבע, הפסקות חשמל או טעויות אנוש.

הצעדים לתכנון המשכיות עסקית

הצעד הראשון בתכנון המשכיות עסקית הוא לזהות את האיומים הפוטנציאליים שעלולים להשפיע על החברה. איום יכול להיות כל דבר מאסון טבע ועד מתקפת סייבר. 

חברות יכולות להתחיל בהערכת חשיפת הסיכונים שלהן, הכוללת זיהוי תהליכים עסקיים קריטיים ונכסים חיוניים לתפעול היומיומי. הם גם צריכים לדעת איך הם יתקשרו עם העובדים והלקוחות במקרה חירום.

לאחר שמזהים את האיומים האפשריים, הם מדורגים לפי הסבירות והחומרה שלהם. האיומים הסבירים והחמורים ביותר מטופלים תחילה, בעוד שפחות סבירים או חמורים ניתן לטפל במועד מאוחר יותר.

לאחר שהחברה זיהתה את הסיכונים שלה, היא צריכה לקבוע מה צריך לקרות כדי שהיא תמשיך לפעול אם אחד מהסיכונים הללו מתרחש. שלבים אלה נקראים יעדי התאוששות ועל מנת לעשות את זה טוב הם צריכים לכלול:

– הבנה מעמיקה של מה מהווה אסון עבור החברה שלך

– אסטרטגיה כיצד החברה שלך תתאושש במקרה כזה

– המשאבים הדרושים לביצוע אסטרטגיה זו

לעוד פרטים על המשכיות עסקית לחצו על הקישור לאתר של הראל טכנולוגיות מידע.